سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۲۵:۰۹

با افزایش تردد در اسکله بهشتی
وضعیت مرجان‌های چابهار روز به روز بدتر می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: رئیس محیط‌زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سیستان و بلوچستان بر ضرروت هرچه سریعتر پایش سایت کلونی مرجانی انتقال داده شده چابهار تاکید کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، محمد رضا علی مرادی اظهار داشت: روزبه‌روز وضعیت زیست محیطی کلونی مرجان‌های انتقال داده شده در چابهار بدتر می‌شود. رئیس محیط‌زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سیستان و بلوچستان افزود: با شروع فصل بارندگی و ورود گل و لای از سمت سواحل به دریا و به دنبال آن افزایش رسوبات، حیات مرجان‌ها بیش از پیش نیز تهدید خواهد شد. وی تصریح کرد:افزایش ترددها در اسکله شهید بهشتی که در نزدیکی سایت مرجانی واقع شده، باعث شده تا حیات مرجان‌های این منطقه روبه نابودی رود. علی مرادی خاطرنشان کرد: احداث سازه‌های فلزی در آب به دنبال ادامه ساخت اسکله شهید بهشتی باعث شده تا روند جزر و مد کندتر صورت گیرد و همین امر نیز باعث افزایش رسوبات بر مرجان‌ها شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون به دنبال انجام پایش‌های تخصصی هستیم که دریابیم دلیل این کند شدن جزر و مد به ساخت اسکله مربوطه است یا موارد دیگری نیز در آن دخیل هستند. علی مرادی با اشاره به اینکه عملیات لایروبی و ساخت موج‌شکن اسکله شهید بهشتی در حال انجام است گفت: این اقدامات در چند ماه آینده وضعیت حیاتی مرجان‌ها را بازهم به مخاطره بیشتری خواهد انداخت. رئیس محیط‌زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت هرچه سریعتر پایش سایت کلونی مرجانی انتقال داده شده چابهار تاکید کرد و گفت: این امر به تجهیزات خاصی نیاز دارد که تامین آنها به اعتبارات قابل توجهی نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه اسکله شهید بهشتی در شهرستان چابهار ،از آبان ماه سال 91 مجبور به انتقال مرجان‌ها به سایت جدیدی واقع در پایین دست هتل لیپار در بندر چابهار شدیم. به گفته علی مرادی ،ازابتدا قرار بر انتقال 18 هزار کلونی مرجان بود که در نهایت کارشناسان موفق به انتقال 30 هزار کلونی مرجان شدند. وی با اشاره به اینکه در دنیا انتقال مرجان‌ها با 30 درصد تلفات بلامانع است، خاطرنشان کرد: کارشناسان محیط‌زیست موفق به جابجایی 30 هزار کلونی فقط با دو درصد تلفات شدند که این موضوع در نوع خود بی‌نظیر است. این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: نصب دوربین‌های پایش لحظه‌ای در بالا و زیرآب نقش بسیار مهمی در حفاظت هرچه بیشتر کلونی مرجان‌ها ایفا می‌کند. علی مرادی تاکید کرد: متاسفانه مسئولان سازمان بنادر و دریانودی قول تخصیص اعتبار به‌منظور حفاظت از سایت جدید مرجانی را داده بودند که تا به امروز یک ریال نیز به این امر اختصاص نداده‌اند.



  کد خبر : 410
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :